machines-91849_1280

Ćwiczenia na barki

Trenując na siłowni często zapominamy o pewnych partiach mięśniowych i po prostu ich nie ćwiczymy, co prowadzi do nieestetycznego wyglądu lub co gorsze do poważnej kontuzji. Jedną z takich partii są barki. Barki składają się z trzech aktonów mięśniowych. Do ćwiczeń na barki trzeba podchodzić bardzo poważnie pamiętając o odpowiedniej technice i maksymalnym skupieniu. Jednym najbardziej popularnych ćwiczeń na barki jest wyciskanie sztangi z zza głowy. wykonując to ćwiczenie najlepiej jest mieć osobę asekurującą. Ruchy powinny być dosyć głębokie i niezbyt szybkie. Do ćwiczeń na barki można dołożyć także wyciskanie żołnierskie sztangi. Do ćwiczeń na barki użyć też można sztangielek. Można je wykorzystać do tak zwanych arnoldek czyli wyciskania sztangielek do góry z jednoczesną rotacją. Ćwiczenie to spopularyzował Arnold Schwarzeneger. Sztangielek można też użyć w unoszeniu sztangielek bokiem w górę. Ćwiczenie to działa bardzo dobrze na boczne części mięśni barkowych, czyli inaczej mięśni naramiennych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *